چگونه فروشگاهم را به درگاه پرداخت متصل کنم؟

چگونه فروشگاهم را به درگاه پرداخت متصل کنم؟ thumbnail

درگاه پرداخت یکی از ملزومات سایت های فروشگاهی است که برای اتصال مستقیم و غیر مستقیم به بانک استفاده می شود. مشتریان برای پرداخت وجه محصولات خریداری شده می توانند به این درگاه ها متصل شوند و از این طریق پرداخت نمایند.به طور کل، دو نوع اتصال به درگاه وجود دارد: یکی به صورت مستقیم است که بدون هیچ واسطه ای به بانک متصل می شوید و دیگری به صورت غیر مستقیم است که شما ازطریق یک سرویس واسطه متصل می شوید. برای هر دو روش ذکر شده افزونه ها و راهکارهایی در ووکامرس وجود دارد ، اما در این آموزش ما اتصال غیر مستقیم را آموزش می دهیم.

برای ایجاد یک اتصال غیر مستقیم نیاز داریم تا در وبسایت های مربوطه ثبت نام کنید.برای مثال زرین پال ، آیدی پی و …

برای مثال ما می خواهیم از درگاه واسطه زرین پال استفاده کنیم. برای این کار ابتدا باید افزونه مربوط به آن را فعال کنیم.

برای  فعال کردن افزونه (پلاگین) درگاه پرداخت زرین پال، از منوی کناری پنل وارد بخش برنامه های جانبی شوید.  اگر این افزونه برای شما فعال باشد در قسمت فعال نمایش داده میشود و اگر فعال نباشد از قسمت افزونه های غیر فعال به دنبال افزونه“درگاه پرداخت زرین پال مانا برای ووکامرس” بگردید و سپس گزینه فعال کردن را بزنید.

سپس از منوی کناری پنل، روی گزینه فروشگاه کلیک و وارد بخش پیکربندی شوید و پس از وارد شدن به زبانه پرداخت ها، روی دکمه مدیریت مربوط به پرداخت امن زرین پال کلیک کنین تا وارد بخش تنظیمات مربوط به این افزونه شوید.

در این صفحه گزینه هایی وجود دارند که آن را توضیح می دهیم.

گزینه “فعال/غیر فعال” برای فعال کردن درگاه پرداختی زرین پال است.

گزینه “عنوان” برای عنوان درگاه پرداخت است.

گزینه “توضیحات” برای افزودن توضیحاتی در مورد درگاه پرداختی است.

در قسمت تنظیمات حساب زرین پال گزینه ای با عنوان “مرچنت کد” وجود دارد که باید ابتدا در سایت زرین پال عضو شوید پس از ارتقا به سطح نقره ای و وارد کردن اطلاعات شخصی خود مرچنت کد خود را دریافت کنید و در این قسمت کپی کنید.

گزینه “درگاه زرین گیت” برای این است که کاربر بدون انتقال به سایت زرین پال مستقیم به درگاه بانکی هدایت شود.

گزینه “پیام نتیجه موفق”  حاوی پیام پرداخت موفق است که برای کاربر ارسال می‌شود، درصورتی‌که می‌خواهید کد رهگیری برای کاربران ارسال شود در انتهای متن این شورت کد را اضافه کنید.

کد نمایش کد رهگیری

{transaction_id}

گزینه “پیام نتیجه ناموفق” در این فیلد می‌توانید پیام پرداخت ناموفق را برای کاربران ارسال کنید و درصورتی‌که می‌خواهید کاربرانتان علت ناموفق بودن پرداخت را بدانند در انتهای متن خود این شورت کد را اضافه کنید.

کد نمایش علت خطا

{fault}

در نهایت با زدن گزینه ذخیره تغییرات این درگاه برای سایت شما فعال می شود.