۵ سرویس ایمیل مارکتینگ رایگان برای ایرانی‌ها!

نرخ تبدیل چنده ده برابری، هزینه‌های بسیار پایین و دردسر کم! این‌ها از جمله دلایلی هستند که استفاده از ایمیل مارکتینگ را توجیه می‌کنند.

اما خب اجرای این نوع بازاریابی، بدون داشتن ابزارهای ایمیل مارکتینگ، غیر ممکن است!

موضوع این مقاله هم همین است! می‌خواهیم معتبرترین ابزارهای ایمیل مارکتینگی که در سطح وب وجود دارند و به درد کاربران ایرانی می‌خورند را معرفی کنیم. ابتدا بیایید ببینیم ابزار ایمیل مارکتنیگ چه چیزی است؟!!

منظور ابزار ایمیل مارکتینگ چیست؟ این ابزارها چهکار می‌کند؟

خیلی‌ها برای پیدا کردن ابزارهای ایمیل مارکتینگ، کلماتی مثل پنل ارسال ایمیل انبوه یا نرم افزار ایمیل مارکتینگ را جست‌وجو می‌کنند.

اصولاً اغلب ابزارها و البته آنهایی که ما در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، یک سری ابزار آنلاین هستند؛ یعنی در واقع سایت‌هایی هستند که بعد از ثبت نام در آن‌ها، بدون نیاز به دانلود هیچ نرم‌افزاری، می‌توانید از قابلیت‌های‌شان استفاده کنید. اما این ابزارها چه‌کاری می‌کنند؟

 

  • ابزارها در ساخت فرم دریافت ایمیل به شما کمک می‌کنند،
  • ایمیل مخاطبان‌تان را ذخیره می‌کنند،
  • ایمیل‌ها را بر اساس فرم دریافت دسته‌بندی می‌کنند،
  • در طراحی قالب ایمیل کمک‌تان می‌کنند،
  • به‌شکل خودکار، فایل‌ها و پیام‌هایی که شما تعیین کرده‌اید را به مخاطبان ارسال می‌کنند،
  • در صورت نیاز به کاربران ایمیل انبوه می‌فرستند،
  • در مورد موفقیت و شکست ایمیل‌های ارسالی در دیده شدن و … به شما آمار می‌دهند.

ایمیل مارکتینگ

بیایید برویم سراغ آشنایی با سرویس‌های مختلف ایمیل مارکتینگ:

معرفی سرویس های ایمیل مارکتینگ

 به‌دلیل تحریم‌ها، پنل‌های خارجی دسترسی ما ایرانی‌ها را محدود می‌کنند! 

با توجه به این موضوع، در این مقاله ابزارهای ایمیل مارکتینگی را معرفی خواهیم کرد که با ما ایرانی‌ها مشکلی ندارند و می‌توانیم از آنها به‌شکل رایگان یا غیر رایگان استفاده کنیم.

۱- سرویس ایمیل مارکتینگ سندِر (Sender)

بدون شک، سندر برای ما ایرانی‌ها، بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ است. من (نویسنده این مقاله) بارها با آن کار کرده‌ام و به نظرم یک ابزار کاملا حرفه‌ای محسوب می‌شود.

با استفاده از نسخه رایگان این سایت، می‌توانید لیست ایمیلی متشکل از ۲۵۰۰ کاربر درست کنید. همچنین امکان ارسال ۱۵ هزار ایمیل در ماه، با استفاده از Sender فراهم است.

مزیت دیگری که سندر دارد، این است که حتی اگر بخواهید تعداد کاربران و ایمیل‌های ارسالی‌تان را افزایش بدهید، هزینه بسیار کمی را از شما طلب می‌کند.

نکته: ثبت‌نام و تایید حساب در سایت سندر کمی سخت است. حتی ممکن است به شرکت در دوره‌های آموزش ایمیل مارکتینگ نیاز پیدا کنید. البته اگر زبان انگلیسی بلد باشید یا دست و پا شکسته بتوانید آن را بفهمید، استفاده از این سایت برای‌تان راحت‌تر خواهد بود.

لیست قیمت‌های Sender را در تصویر زیر ببینید:

لیست قیمت خدمات سرویس سندر

۲- سیستم ایمیل مارکتینگ رایگان ایرانی میل‌ چی (MailChi)

میل چی یکی از شرکت‌های ایمیل مارکتینگ ایرانی است که چند سالی است فعالیتش را شروع کرده. می‌توان گفت میل چی اولین ابزار ارسال ایمیل ایرانی است.

تا جمع‌آوری ۵۰۰ مخاطب، می‌توانید از این ابزار به‌صورت رایگان استفاده کنید، حداقل ارزش امتحان کردن را دارد! علاوه بر این، میل چی تعداد زیادی قالب هم برای ساخت ایمیل به شما می‌دهد که یکی از مزیت‌هایش محسوب می‌شود. در تصویر پایین می‌توانید لیست قیمت‌ خدمات این ابزار را مشاهده کنید:

لیست قیمت های میل چی

۳- سرویس ایمیل مارکتینگ رایگان ایرانی نجوا

نجوا هم یکی از معدود شرکت‌های ایمیل مارکتینگ ایرانی است.

یکی از مزیت‌های نجوا این است که به شما اجازه می‌دهد تا جمع‌آوری لیست ۳ هزار مخاطب، به‌رایگان از آن استفاده کنید. بعد از افزایش تعداد کاربران هم می‌توانید از سرویس‌های غیر رایگان این ابزار ایمیل مارکتینگ کمک بگیرید. لیست قیمت‌ خدمات نجوا به این شرح است:

لیست قیمت های سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا

۴- سرویس ایمیل مارکتینگ میلرلایت (mailerlite)

یادش به خیر، میلرلایت یکی از اولین ابزارهای ایمیل مارکتینگی که بود ما ایرانی‌ها به سمتش رفتیم؛ اما متاسفانه بعد از مدتی، شروع به اذیت کاربران ایرانی کرد! همین موضوع باعث شد به سراغ دیگر ابزارها برویم. این سرویس قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و البته رابط کاربری جذابی هم دارد که کار کردن با آن را آسان می‌کند.

میلرلایت هم در نسخه رایگان به شما اجازه می‌دهد که لیستی متشکل از ۱۰۰۰ کاربر درست کرده و هر ماه حدود ۱۲ هزار پیام برای ‌آن‌ها بفرستید. لیست قیمت خدمات این سرویس را در تصویر زیر مشاهده کنید:

لیست قیمت سرویس میلرلایت

۵- سرویس ایمیل مارکتینگ میل چیمپ (mailchimp)

درنهایت، بازگشت همه به‌سوی میل چیمپ است!

در واقع بعد از اینکه میلرلایت سر ناسازگاری با ایرانیان گذاشت، به سراغ میل چیمپ رفتیم؛ اما متاسفانه، این ابزار هم بعد از مدتی پا روی خرخره‌مان گذاشت!

البته هنوز هم می‌توان از میل چیمپ و البته میلرلایت استفاده کرد، اما خب با وجود ابزار قدرتمندی مثل سندر، عاقلانه نیست که زمان‌مان را پای این سرویس‌ها هدر دهیم.

در هر حال، میل چیمپ به عنوان یکی از بهترین سرویس‌ های ایمیل مارکتینگ دنیا شناخته می‌شود که نزدیک به ۲۰ سال پیش فعالیتش را شروع کرده و تا امروز نزدیک به ۲۰ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند. تعرفه خدمات میل چیمپ را در تصویر زیر آمده است:

لیست قیمت خدمات میلچیمپ

سرویس ایمیل مارکتینگ یا پنل ارسال ایمیل انبوه؟!

خیلی از کاربران در وب فارسی، ایمیل را مثل اس ام اس می‌بینند. به همین خاطر، به‌جای سرویس‌هایی که به‌صورت بهینه ایمیل ارسال می‌کنند، دنبال پنل‌های ارسال ایمیل بهشکل انبوه هستند.

همین باعث شد تصمیم بگیریم توضیحاتی در مورد سرویس های ایمیل مارکتینگ به شما بدهیم و این موضوع را برای‌تان روشن کنیم.

تمامی ابزارهای ایمیل مارکتینگ که در این مقاله به شما معرفی کردیم، قابلیت ارسال ایمیل انبوه را هم دارند. این یعنی شما می‌توانید یک لیست ایمیل در آنها بارگذاری کرده، متن و ظاهر ایمیل‌تان را ساخته و آن را برای تمام آدرس‌های موجود در این این لیست بفرستید.

اما یک نکته مهم: اگر این ابزارها در طی سال، ایمیل‌های اسپم و تبلیغاتی زیادی برای مخاطبان ارسال کنند، ممکن است اعتبارشان را از دست داده و حتی با مشکلات قانونی روبرو شوند! بنابراین اگر از آن‌ها به‌منظور ارسال انبوه ایمیل به لیست گسترده‌ای از مخاطبین استفاده می‌کنید، آماده بروز انواع مشکلات مثل مسدود شدن اکانتتان باشید!

در هر حال، اگر قصدتان واقعا ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی و اسپم برای مخاطبانی است که از قبل اجازه ارسال ایمیل از آنها را کسب نکرده‌اید، باید به سراغ شرکت‌هایی بروید که این خدمات را به شما ارائه می‌کنند.

این شرکت‌ها خودشان لیست‌هایی متشکل از ایمیل کاربران واقعی دارند و در ازای دریافت هزینه، ایمیل مورد نظرتان را برای آن‌ها می‌فرستند.

البته خیلی از پیام‌هایی که این شرکت‌ها ارسال می‌کنند هم یک‌راست به صندوق اسپم مخاطبان رفته و عملا دیده نمی‌شوند. تصمیم با خودتان است!

کلام آخر

به‌عنوان کلام آخر؛ یادتان باشد  ایمیل مارکتینگ همان‌طور که می‌تواند برای کسب و کار شما سودمند باشد و محصولات‌تان را بفروشد، در صورت اجرای غلط می‌تواند یک ذهنیت بد در موردتان ایجاد کند!  بنابراین بهتر است قبل از شروع آن، به خوبی در مورد اصولش اطلاع کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *